Sablare Rugină & Vopsea de pe Tablă Camioane sau Mașini Old-timer

  • 16

Demontarea, remontarea și restaurarea mașinilor a devenit o mică industrie, apar din ce
în ce mai multe ateliere în acest sens.

Autoturismele vechi (oldtimer) necesită restaurare, autoutilitarele care sunt utilizate zilnic, sau chiar și autoturismele obișnuite ruginesc după un timp, îndură timpul, iernile, umezeala și sărurile de pe străzi. Revopsirea acestora este iminentă după un timp, iar pentru acest lucru rugina trebuie îndepărtată în totalitate, iar vopseaua veche la fel, sau parțial. Se înlocuiește și antifonarea la șasiuri.

Demontarea, remontarea și restaurarea acestora a devenit o mică industrie, apar din ce
în ce mai multe ateliere în acest sens. Societățile cu parcuri auto mai mari încearcă să rezolve
această problemă pe cont propriu.

Acest job necesită timp și minuțiozitate. Tabla subțire se poate îndoi de la sablarea obișnuită, rezultă multă chituire. Îndepărtarea stratului vechi antifonat reprezintă de asemenea o provocare. Se pare că sablarea jenților de tablă sau din aluminiu este cea mai ușoară, din aceste sablări /
curățări.

Am întâmpinat și noi, HD Cleaners aceste provocări.
Sablarea obișnuită a fost satisfăcătoare, pănă nu am avut alte metode.

Sablarea cu gheață carbonică, fiind nonabrazivă, nu a creat rugozitatea necesară
revopsirii, sau standardul Suedez minim de SA 2,5. Deși am încercat combinația sablării cu
înmuiere prin produse chimice.

Ușurarea a venit cu apariția modulului abraziv și a tehnologiei sablării mixte cu gheață
uscată și materiale abrazive precum Garnet (nisip Australian, mărgele de sticlă, Carbonat de
Calciu și altele), marca Cryonomic, inovator în dezvoltarea acestor aparate.
Echipamentele Cryonomic COB62plus, COB71, sau din seria Combi pot fi echipate cu
acest modul abraziv.

Materialele abrazive se introduc separat în acest modul și se mixează numai în duza
pistolului de sablare, ajung acolo prin furtun separat. Raportul materialelor de sablare utilizate se
poate seta în multe feluri, gheața carbonică de la 0 la 80 de kg / oră, iar materialul abraziv de la 0
la 15-18 kg / oră, maximum. Raportul setării normale în procente fiind de 100 % / 5-10 %.

Din motivele amintite mai sus am început să testăm și să folosim acest echipament și la
sablarea vopselelor și al ruginei de pe metale, utilizând gheață carbonică și 5-10% material
abraziv.

Gheața carbonică răcește metalul, având temperatura de -78,5ºC, nepermițând deformarea
tăblăriei, ca și la sablările obișnuite, respectiv nu se crează adâncituri in elementele caroseriei din
tablă metalica al unei masini de epocă, nefiind nevoie de chituire inutilă. Materialul abraziv, nu
mai mult de 18 kg / oră, poate fi recuperat printr-un exhaustor de praf mobil, situat prin ciur pentru
separare granulometrică și reutilizat.

Combinația celor două materiale (gheață carbonică + material abraziv) face această metodă
curată și rapidă.

Modulul abraziv poate fi utilizat cu mai multe tipuri de materiale, precum Garnet (nisip australian),
Mărgele de sticlă, Granule din plastic, Carbonat de calciu, Bicarbonat de sodiu, Granule de
porumb, Coji de nucă pisate etc., deci aplicațiile posibile sunt nenumărate.

Setările subtile, randamentul mare de lucru, consum mic de materiale (cu 80-90% mai
mic față de orice aparat de sablare obisnuit), face ca echipamentele CRYONOMIC cu modul abraziv să fie aparate cu un randament ridicat de curățare / sablare, ecologice pentru restaurarea suprafețelor metalice și un dispozitiv util de restaurare oldtimere sau alte autovehicule.

Vă invităm să ne vizitați și să le încercăm împreună!